Iako se to čini čudnim, patnja će vas povremeno pokolebati da bi vam vera postala nepokolebljiva. To je jedna od glavnih svrha patnje.
Vera je kao mišićno tkivo: ako ga napregnete do granice, postaće jače, a ne slabije. Jakov je mislio upravo na to. Kad vam je vera ugrožena, kad se proverava i napreže do granice pucanja, plod svega toga je veća izdržljivost. Jakov to naziva istrajnošću.
Bog toliko voli veru da će je proveravati do tačke pucanja kako bi je održao čistom i jakom. Na primer, kao što vidimo u 2. Korinćanima 1:8-9, upravo to je učinio Pavlu:
Ne želimo, braćo, da ne znate za nevolju koja nas je snašla u Aziji. Bili smo prekomerno, preko svoje snage, opterećeni, tako da smo već strepeli i za život. Ali, u sebi smo se pomirili sa smrtnom presudom, da se ne bismo uzdali u same sebe, nego u Boga, koji vaskrsava mrtve.
Reči „da se ne bismo“ pokazuju da je ta krajnja patnja imala svrhu: Pavle ju je iskusio da se ne bi oslanjao na sebe i svoja sredstva, nego na Boga – posebno na obećanu Božiju milost koju iskazuje vaskrsavanjem mrtvih.
Bog toliko ceni našu svesrdnu veru da će milostivo – ako to bude neophodno – da nam oduzme sve na šta smo u iskušenju da se oslonimo – čak i sam život. Cilj mu je da steknemo dublje i jače pouzdanje da u njemu imamo sve što nam treba.
Bog želi da možemo zajedno s psalmistom da kažemo: „Koga ja na nebu imam osim tebe? A uz tebe, ništa mi na zemlji nije milo. Zanemoćati mi može telo i srce, ali Bog je snaga moga srca i moj deo doveka“ (Psalam 73:25-26).
Ovaj tekst za ličnu pobožnost preuzet je iz knjige Future Grace (Buduća milost, prim. prev.), str. 347